Dersin Adı | Hormon Biyokimyası |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT 110 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, insan vücudundan salgılanan hormonların çalışma mekanizmaları ve hormon tayin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders içeriğinde hormonların genel yapıları, salgı mekanizmaları, işlevleri ve tayin yöntemleri yer almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtımı, hormonların genel özellikleri, | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 191. |
2 | Hormonların sınıflandırılmaları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 192. |
3 | Hormonların taşınmaları ve kontrol mekanizmaları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 193. |
4 | Hormonların etki mekanizmaları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 194. |
5 | Hipotalamus hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 200. |
6 | Hipofiz hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 201. |
7 | Tiroid ve paratiroid hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 205-208. |
8 | Ara sınav | |
9 | Pankreas hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 221-222. |
10 | Adrenal medulla hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 213. |
11 | Adrenal korteks hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 209. |
12 | Gastrointestinal sistem hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 223. |
13 | Cinsiyet hormonları | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017, sayfa 214-218. |
14 | Hormonların tayin yöntemleri | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017. |
15 | Genel tekrar ve tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Temel ve Klinik Biyokimya, Prof. Dr. Dildar Konukoğlu, Nobel Tıp Kitabevleri, ISBN:978-605-335-261-7, 2017. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Biyokimya, Prof.Dr. Leyla Kalaycıoğlu, Prof.Dr. Behiç Serpek, Prof. Dr. Mehmet Nizamlıoğlu, Prof.Dr.Nuri Başpınar, Prof.Dr. Ali Muhtar Tiftk, Nobel Yayıncılık, ISBN:978-605-133-450-9, 2013 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest